Pengikut

Selasa, 5 Januari 2010

KALIMAH ALLAH



Keputusan yang dibuat oleh Mahkamah Tinggi mengenai permohonan akhbar The Herald menggunakan kalimah Allah telah mencetuskan kontreversi di kalangan umat Islam.

Mengapa dan kenapa Mahkamah Sivil yang mengendalikan perkara ini sedangkan ianya sepatutnya di bawah kuasa Mahkamah Syariah?
Malah sungguh zalim membiarkan perkara ini diadili oleh orang Kristian sendiri apabila hakimnya berbangsa Cina Kristian.
Sememangnya akta dan peraturan hanyalah alat yang dipandang sinis. Perlembagaan Malaysia yang ada masih tidak dapat menjamin agama Islam dari digugat. Namun, jangan dilupa matlamat tidak menghalalkan cara.

Dimana letaknya maruah Islam???. Mereka golongan kuffar sewenang-wenangnya cuba menghancurkan Islam. Penggunaan kalimah Allah antara Islam dan golongan bukan Islam amatlah bertentangan dari segi makna dan aqidah. Agama Islam menjaga kesucian kalimah ALLAH sebagai "tuhan yang maha esa". Namun, bagi golongan Kristian , konsep ketuhanan mereka adalah "Trinity". Mana mungkin Allah itu tuhan bapa, tuhan anak dan holy spirit. Bagi mereka tuhan mereka adalah Jesus. Dalam Islam, Jesus ialah Nabi Isa dan hanya merupakan seorang nabi.

Apakah akan berlaku pada tahun 2010 dalam era 1Malaysia ini. Apakah 1 Malaysia perlu berkongsi segala-galanya. Oh tidak!!!. kita perlu bertegas. Marilah sama2 kita sebagai umat Islam membela agama kita. Kita perlu selamatkan kemurnian Islam dan aqidah umat Islam. Keputusan tidak masuk akal ini bakal mengundang masalah besar terutama kepada anak-anak kecil yang mula memikirkan konsep ketuhanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan